Poszukiwanie słuchawek …

Zachęcony pochlebnymi recenzjami na pclab oraz www.audiofanatyk.pl w piątek kupiłem słuchawki Encore Rockmaster OE … w niedzielę je oddałem. Technicznie bardzo fajne: lekkiIMG_20160227_135910e, solidne, a materiały sprawiają dobre wrażenie, ale nie potrafiłem zaakceptować brzmienia wokalu, który wydał mi się mocno stłumiony (jakby z pogłosem). Ogólnie miałem wrażenie, że wszystko jest bardziej ‚przytłumione’ względem Numark PHX (polecił mi je kiedyś znajomy DJ, ja nawet nie znałem tej firmy) których używam od kilku lat (ale połamał mi się pałąk) przy czym nadal bas nie był lepszy niż w PHX. Testowałem z komputera, smartfona i Marantz M-CR610. Punktem odniesienia było też dla mnie brzmienie wokalu na tym M-CR610 z kolumnami Tannoy Mercury V1i: na Tannoy i PHX wokal brzmi naturalnie i moim zdaniem tak jak powinien, a na Rockmaster miałem wrażenie jakbym słuchał innej osoby. Do testów zaprosiłem też żonę nie uprzedzając o mojej opinii, i miała takie same odczucia, najpierw, że lekkie i wygodne, ale po odsłuchu i porównaniu „oddaj te słuchawki”.
Nie uważam się za audiofila ale lubię czysty dźwięk w pełnym zakresie, a mam problem ze znalezieniem słuchawek lepszych od kupionych 7 lat temu Numark PHX za 149zł.

Co dalej?

Postarałbym się gdzieś posłuchać:

  • Sennheiser HD380Pro (według opinii – mocno uciskają)
  • Superlux HD-668B (nie wiem czy jeszcze liczyć na tanie-dobre?)
  • Brainwavz HM5
  • Philips SHP9500 (niedostępne)
  • AKG 550 ( problem z różnym brzmieniem  lewy-prawy , nieodpinany kabel)

Moto fizyka

Z fizyką w grach raz lepiej, raz gorzej, co ciekawe lepiej głównie w motoryzacyjnych i raczej mniejszych produkcjach. Prawdopodobnie w większych produkcjach twórcom „szkoda mocy” na fizykę, kosztem grafiki.

Kilka ciekawostek.

BeamNG – pierwszy raz trafiłem na informację o tym jak było prezenotwane jako silnik fizyczny, ale później projekt przekształcił się w gro-symulator BeamNG Drive, w każdym razie efekty robią niezłe wrażenie zwłaszcza w zetknięciu z rzeczywistością.

Spintires – być może jedyna gra, która skupia się na fizyce podłoża – głównie błota:

Wreckfest – gra twórców Flatout, której atutem mają być efektowne zniczenia:

Carmageddon Reincarnation – w serii zniszczenia zawsze były jednym z kluczowych elementów rozgrywki, a najnowsza część pod tym względem nie zawodzi:

na deser – Grid – z jednej strony niby nie ma jakiejś rewolucji w systemie zniszczeń, ale wyglądał bardzo efektownie, a pośród gier „popularnych” jeden z lepszych: